Co mohu udělat v létě pro své tělo

Co mohu udělat v létě pro své tělo

Obecně lze tvrdit, že léto je pro většinu z nás spojeno s odpočinkem a dovolenou. A je proto jednoduší udělat si čas sám na sebe, na své aktivity.

1. Pokud vás nebaví běhání (nebo jogging), choďte. Chůze je ten nejpřirozenější pohyb. Nesnažte se být trendy na elektrokoloběžce. Také asfalt nebo dlažební kostky nám moc nepomohou. Ideální jsou lesní cesty. Pokud se ptáte, kolik za den nachodit, pak cca 10 000 kroků u dospělého. Většina z nás vlastní smartphone s aplikací, která má právě hodnotu 10 000 přednastavenou. A pokud jezdíte do práce např. MHD, vystupte o zastávku dříve a projděte se.

2. Na plážové dovolené choďte naboso. Máte příležitost tím podpořit receptory na plosce své nohy. Svaly klenby se aktivují a vy získáte menší nebo větší pocit svobody bez bot.

3. Pokud se nebojíte vody a umíte plavat, pak máte ideální možnost ulevit svému pohybovému aparátu. Využijte otevřených vodních ploch – rybníky, jezera, moře. Důležité je, abyste pohyb také technicky zvládli. Není nutné být vrcholový plavec pro pocit z vody, ale plavat s hlavou nad vodou po celý čas není pro krční páteř zrovna úleva. Položte se na chvíli na záda a nechte se nést. Zbytečně neriskujte v moři, dávejte si pozor na zpětné proudy. Je lepší plavat ve dvou nebo ve skupině. A hlavně neskákejte nikam, kde to dokonale neznáte! Ani tak to není záruka bezpečí.

4. Jestli máte nějaké kilo navíc a chcete to řešit hned, pak vám mohu zaručit, že hned to nepůjde. Raději vyhledejte odborníka (specialistu na výživu nebo nutričního terapeuta). Redukce hmotnosti je běh na dlouho trať a z mé zkušenosti se jedná o předávání know-how a „nového životního stylu“ klientovi.

5. Zvyšte příjem tekutin, resp. vody. Nikde není přesně řečeno, kolik musíte za den vypít, ale během letních dnů rozhodně více, než v zimě. Pokud budete naopak mít ambice vypít 6 litrů za den v klimatizované místnosti bez aktivity, pak zbytečně zatížíte své ledviny.

6. Pokud se vystavujete slunečnímu záření, pak s rozumem. Používejte ochranné prvky (brýle, krémy apod.). Nezůstávejte na slunci příliš dlouho. Existují časová doporučení, jak dlouho lze zůstat na přímém slunci v jednotlivé dny. Chodit spálený z pláže nebo si odnést úžeh opravdu není třeba ani v Chorvatsku.

7. V případě, že v létě nemůžete dospat, nekoukejte do stropu. Raději se jděte ráno projít, zaplavat, na kolo. Je možné, že máte prostě více energie, proto vás tělo posílá ven z postele. Nepromarněte svůj čas.

8. Dělejte aktivity, které vás baví. Najděte si ale čas na kompenzační aktivity. Pokud se nedokážete dokopat k individuálním, pak zkuste skupinové. Např. venkovní jóga je přes léto často vyhledávána. Nebo zkuste vodní sporty, experimentujte pod dohledem instruktora raději.

Add Your Comment